Het was vroeger biet de norm om producten in de aanbieding te kopen. Consumenten betaalden liever de volle pond om zo te laten zien dat ze het geld hadden. Sinds de komst van de euro is het allang niet meer zo. Door de afgenomen koopkracht jagen consumenten nu juist op aanbiedingen en kortingen. De populariteit van wandtegels restpartijen is dan ook toegenomen.

Consumenten willen niet meer de volle pond gaan betalen voor wandtegels als het ook veel goedkoper kan met wandtegels restpartijen. Ze besparen dan tot wel tachtig procent op de aankopen van de wandtegels. Wanneer er wandtegels restpartijen worden verkocht is het dan ook vaak heel druk in de winkel.

De wandtegels restpartijen zijn tegels dat overgebleven zijn. Dit betekent dat een bepaalde collectie van wandtegels is vervangen en wat er nog over is van de vorige collectie word dan als wandtegels restpartijen. De winkel moet ook ruimte maken voor de nieuwe wandtegels en worden er dus flinke kortingen gegeven op de wandtegels restpartijen.

Als de consument op de juiste moment toeslaat bespaart die heel veel geld met wandtegels restpartijen. De timing moet wel goed zijn. Als consument moet je niet te vroeg wandtegels restpartijen kopen wanneer de kortingen nog laag zijn en je moet ook niet te lang wachten want op is op.